Dünya genelinde ekonomi yeniden canlanıyor, ancak yeni normalin neye benzeyeceği henüz bilinmiyor. İşletme sahipleri cesur adımlar atıyor ve şirketleri için bir sonraki adımın ne olacağını belirlemek için kararlı kararlar alıyorlar. Müşterileri elde tutmak ve piyasanın en az 6 ay ile 1 yıl boyunca neye dönüşeceğini kavrayabilmek çok ömeli görünüyor.
Bu dönemde pazarlama her zamankinden daha akıllı olmak zorunda. İşte aşağıda hem yeni dönemde hem de pazarlama stratejinizin geneline yayabileceğiniz 3 bakış açısı.
Zamanınız değerlidir
Ürününüzle/markanızla en çok ilgilenen kişileri bulup onlarla ilgilenin böylece milyonlarca kişiye satış yapmak için zamanınızı harcamak yerine bunun daha azını ürününüzü almaya istekli kişiler için harcayın.
Ürününüzle, şirketinizle ya da markanızla en çok ilgilenen kişileri öğrenmek günümüzde zor bir iş olsa da bu bir sihir değil.
Wonder'ın marketing intelligence ürünü Spark ile bunu hızlıca öğrenebilirsiniz.
Niteliksiz büyüklüğe değil nitelikli küçüklüğe odaklanın
Milyonlarca takipçisi olan influencer'lara reklam vermek yerine hedeflenmiş iletişimi tercih edin. Sosyal medyanızı binlerce insana takip ettirmek yerine doğru kişilerin radarına girmeyi deneyin.
Sosyal medyada hedef kitlenizi bulmak günümüzde zor bir iş olsa da bu bir sihir değil..
Wonder'ın marketing intelligence ürünü Spark ile bunu hızlıca öğrenebilirsiniz.
Çevik olun
Düzenli olarak yapılan araştırmaları, raporları takip edin; derin bir anlayış için siz de kitlenizle sürekli bilgi alışverişi içinde olun ve onları anlayın. Kanallarınızı, ürünlerinizi, iletişiminizi ve stratejinizi statik bir yapı üstüne inşa etmeyin. Faaliyetlerinizi değişime açık ve sonuçları ölçülebilir bir hale getirin.