Müşteri verilerini merkezileştirmenin 7 avantajı.

Kampanya, ürün ya da hizmetlerimizin optimizasyonu ve satışı için bügün anlamlı dataya çok daha fazla ihtiyacımız var.

Müşteri verilerini merkezileştirmenin 7 avantajı.

Wonder, digital advertising and technology company.
Wonder inSight Pazarlama 2021-11-20 Published: 2021-11-20 in Pazarlama by Wonder

Share:

Kampanya, ürün ya da hizmetlerimizin optimizasyonu ve satışı için bügün anlamlı dataya çok daha fazla ihtiyacımız var.
Fatak ana sorun bu dataların nasıl toplanacağı ve toplanan dataların nasıl birleştirileceğidir. İşin o kısmını bize bırakın siz sadece bu işin faydasına ve avantajlarına odaklanın. Genel olarak yedi başlık altında topladığımız bu avantajlar hemen her ölçekteki şirket ve her sektördeki şirket için aynıdır.

 

1) Müşterinin benzersiz ve derin bir görüntüsünü sunar.

Müşteri veri platformları, çok çeşitli kaynaklardan veri toplamak ve bu verileri doğru bir şekilde derleyerek müşterinin tekilleştirilmiş geniş ve anlamlı bir görüntüsünü oluşturmak için tasarlanmıştır. Bir müşterinin favori futbol takımını, doğum gününü, en son satın alma aktivitelerini tek bir kaynakta birleştirir ve bu datayı şirketinizin ilgili birimlerine anlamlı bir şekilde sunar.

 

2) Şirketinizin daha rekabetçi olmasını sağlar.

Son Forbes araştırmasına göre (Insights / Treasure Data), pazarlama yöneticilerinin büyük çoğunluğu (% 93) karar verme ve kampanya oluşturma için müşteri verilerinin kullanımının ve analizinin ezici ve rekabetçi zorluklarla karşılaştıklarında onlara önemli bir avantaj sağlayacağına inanmaktadır.

Buna ek olarak pazarlama uzmanlarının 53%’ü merkezileştirmiş kullanıcı verilerindeki şeffaflığın ekiplerin pazarlardaki ve müşteri tercihlerindeki değişikliklere daha hızlı tepki vermelerini sağlayacağına inanıyor.

 

3)Çeviklik

Müşteri veri merkezleri, kullanıcı davranışlarına, değişen tekno eğilimlere uyum ve kullanıcılara bağlanmayı sağlayan hızlı bir araçtır. Veritabanına odaklanarak Customer Intellegince’lar işletmelere her yerden veri toplamak ve daha iyi müşteri deneyimi oluşturmak için geniş api desteği sunar. Müşteri deneyimini nasıl oluşturacağınız ise sizin hayal gücünüz ve imkanlarınızla sınırlıdır.

 

4)Verileri demokratikleştirin.

Müşteri verilerinin merkezileşmesi sadece pazarlama ekibine özel faydalar sağlamaz, şirketin tüm departmanını kapsar. Örneğin iş zekası ve müşteri hizmetleri işlerini ilerletmek için merkezi veri platformuna erişebilir. Merkezileşmiş kullanıcı verileri farklı departmanlar arasındaki veri erişimi ve müşteri temas noktalarını demokratikleştirin. Böylece hem GDPR hem de KVKK uyumluluğunuzu da dert etmenize gerek kalmaz. Çünkü demokratikleşmiş data ile müşteriler de haklarını/verilerini yasal olarak koruyabilmektedir.

 

5) Ortaklarınız ve tedarikçilerinizle ilişkilerinizi büyütün.

Tedarikçiler ve ortaklar da dahil olmak üzere şirketlerin genişletilmiş ekosistemleri, bir Customer Intelligence uygulamasının ilk kullanıcıları arasındadır. Yukarıda belirtilen Forbes çalışmasına göre, müşteri verilerini birleştirmenin ana yararı, ortaklar ve tedarikçiler ile daha segmente edilmiş ve daha kaliteli etkileşimler sunmaktır.

 

6)Daha etkili müşteri ve pazarlama deneyimi sunun.

Günümüzde kullanıcılar her zamankinden daha fazla kanal ve cihaz kullanıyor ve hepsinde birleşik bir müşteri deneyimi olmasını bekliyorlar. Örneğin, müşteriler fiziksel bir mağazadan satın almış oldukları bir ürün için banner görmeyi olumsuz algılarlar. Müşteri veri platformu tarafından sağlanan birleşik müşteri vizyonu sayesinde, şirketler kör noktalar olmadan eksiksiz bir müşteri deneyimi yaratmak için kullanabilecekleri 360 derece bir müşteri davranışı görünümüne sahip olur. Bununla birlikte iyileştirilmiş müşteri deneyimleri daha fazla müşteri sadakati sağlar.

 

7) Operasyonel yükü hafifletin, verimliliği arttırın.

Merkezi müşteri verilerini api’lerle bir çok kaynak için açın. CRM sistemlerinize entegre edin, facebook ya da google reklamları ile kullanıcıları hızlıca yeniden hedefleyin. Böylece onlarca hatta yüzlerce saat tasarruf sağlayın.

 

Müşteri verilerini merkezileştirmek ve bu konuda bilgi almak için bize ulaşın.

İyi günler dileriz.

Bültenimize abone olun

Dijital pazarlama ile ilgili haberler ve inSight içerikleri için abone olun.