Dijital dönüşümü hedefleyen her şirketin sahip olması gereken 3 asset.

Bügünlerde her şirketin en çok konuştuğu şeylerden birisi dijital dönüşüm, bu işi herkes hakkıyla yapıp bir an önce süreçlerini dijitale taşımayı hedefliyor. Bizim gözlemlerimize göre yine pek çok şirket bu işte çok büyük çuvallıyor.

Dijital dönüşümü hedefleyen her şirketin sahip olması gereken 3 asset.

Wonder, digital advertising and technology company.
Wonder inSight Dijital Dönüşüm 2021-11-20 Published: 2021-11-20 in Dijital Dönüşüm by Wonder

Share:

Bügünlerde her şirketin en çok konuştuğu şeylerden birisi dijital dönüşüm, bu işi herkes hakkıyla yapıp bir an önce süreçlerini dijitale taşımayı hedefliyor. Bizim gözlemlerimize göre yine pek çok şirket bu işte çok büyük çuvallıyor. Bunun yönetimsel/personel/kurum kültürü/eğitimsel nedenleri olmakla birlikte biz burada süreçleri en azından birazcık garantiye alacak 3 olmazsa olmaz asset hakkında konuşacağız.

Şimdi onlardan bahsedelim.

Kod versiyonlama sistemleri

Yazılım günümüzde neredeyse her ürünün omurgasını oluşturmakta hatta çoğu zaman yazılım ürünün kendisi olmakta. Yazılım demek problem demektir ve iddia ediyoruz problemsiz bir tane bile yazılım sürecinden bahsedemeyiz. Şirketlerin karmaşık yazılım iş akışlarını düzenlemeleri, kodların bir havuzda ve mümkünse cloud ortamında tutulması çok büyük bir önem arzetmekte. Özellikle üzerinde birden fazla mühendisin çalıştığı yazılım geliştirme süreçlerinde işleri daha da karmaşık bir hale getirmemek için git ya da benzeri tabanlı sistemler kullanılmalı.

Bunun için hızlıca ve uygun maliyetlere sahip olabileceğiniz iki araç var bunlardan birisi Github diğeri ise Bitbucket'tır. Biz şirket içinde her iki aracı da git alt yapısı ile kullanmaktayız. Şirketinizin iş verimliliğini arttırması için mutlaka bu iki aracın maliyetlerini üstlenmesi ve ürün geliştirme süreçlerine dahil etmesi gerekmektedir.

Bu konudaki araçları ve faydalarını başka bir başlıkta detaylı ele almayı düşünüyoruz.

Test sunucuları

Canlı çalışan bir sisteme yeni yazdığınız kodları upload etmeyi kesinlikle istememelisiniz. Bu hızla giden bir arabanın kapısını açıp atlamak kadar saçma ve üstlenilmemesi gereken bir maliyettir. Günümüzde bazı yöneticilerin canlı projeye test edilmemiş kodu atma isteği olabilir fakat bunun sorumluğunu da yöneticinin üstlenmesi gerekir. Her şirket mutlaka test domainlerine, test senaryolarına ve ürününe uygun test sunucularına sahip olmalıdır. 

Size bu konuda ücretsiz bir bilgi verelim test edilmemiş bir ürünü yayına almanın en büyük riski kullanıcılarınızı ve işinizi kaybetmektir. Bunu bizden bedavaya öğrenmek varken kesinlikle zor yoldan ve daha pahalıya öğrenmeyi denemeyin, tahmin ettiğinizden daha pahalı olabilir.

Yayıncı hesaplar

Geliştirdiğiniz ürünleri mutlaka kendi AppStore, Google Play Market ve kendi domainleriniz üstünden yayına alın. Bu şekilde hem yasalara uygun davranmış hem de ürününüzün denetimini ve dağıtımını kendi elinize almış olursunuz. Her ne kadar bu konuda çalıştığınız şirketler ürün dağıtımı konusunda yardımcı olsa da başka bir yayıncı üstünden çalışan her ürün günün birinde size mutlaka sorun çıkaracaktır.

Yakın bir zamanda KVKK ve GDPR konularını detaylı olarak ele alacağız.

 

Wake up Neo...

Bültenimize abone olun

Dijital pazarlama ile ilgili haberler ve inSight içerikleri için abone olun.